středa 15. června 2016




Svízel, tolik opomíjená a přesto tak užitečná. Už ten název sám napovídá, že si poradí s tím co nás trápí a tak jsem udělala svízelovou mast s hřebíčkovým olejem.
Nasbírejte nať svízele přítulu, nakrájejte, dejte do olivového oleje, zahřejte( nevařte!), Nechejte do druhého dne. Druhý den udělejte totéž a ještě za tepla vymačkejte přes plátno. Pořádně vyždímejte, aby se uvolnila i šťáva z rostliny. Vložte zpět do kastrůlku a na 150ml oleje přidáte 20g včelího vosku. Necháte roztopit vosk, nalijete do kelímku a máte hotovo.

A ještě jeden recept na úžasný tuhý krém. Je určen pro namáhané ruce, pro ty, kdo pracují s nečistotami, pro zahradníky i na běžné ošetření. Potřebujete rozpustit 1díl oleje, 1 díl bambuckého másla a 1 díl včelího vosku. Já jsem použila olej napuštěný pampeliškou. Do krému jsem přidala 30 kapek mandarinkového aromaoleje.  Kdo nemá nasušené květy pampelišek, jako já, můžete si udělat olej měsíčkový, ten taky hojí a myslím, že i třezalkový olej bude výtečný.

A co tak udělat si bylinkový svícen? Potřebujete dvě skleničky. Ta, do které bude vkládat svíčku má být vyšší, aby vám bylinky neohořely a do meziprostoru dáte vodu a zbytek je na vás:-)

                                 

12 komentářů:

  1. Moc děkuji, že jste jste se podělila o recepty, ráda vyzkouším. Krásný blog, krásné fotky, Vaše příspěvky jsou balzám na duši.
    Veronika

    OdpovědětVymazat
  2. Opět inspirující článek. Musela jsem si najít na internetu jak svízel vypadá a pokud mne zrak nemýlí, tak je to plazivá rostlina, která se mi vždy lepí na rukavice když pleju záhony. Je to tak ? Vůbec jsem netušila, že je to svízel :o(.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, po odkvětu má na sobě kuličky a tulí se:-)

      Vymazat
  3. Věrko, velké díky za další inspiraci! Díky Vám my v úterý přišel balík se surovinami a pokusím se konečně o své první mýdlo. ;-) To ostatní snad bude následovat!
    Chtěla bych se ještě zeptat, možná trochu mimo téma - jak vkládáte fotky z PC na instagram? Předpokládám, že tyhle krásné fotky pocházejí z pevné padesátky nebo z art objektivu a ne jen z mobilu, ale instagram je jen mobilní aplikace, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jde na počítač nainstalovat instagram a vkládat tam fotky přímo z pc. Já totiž ani chytrý mobil nemám. Mám takové chuďátko staré, nebohé, ale fachčí a mám ho ráda:-). Tak ať se mýdla povedou, držím palce♥

      Vymazat
  4. Krasne fotografie a bezva napad, zdravi M.

    OdpovědětVymazat
  5. Vierka, super návod. Ingrediencie mám, idem na to. :) Dík za odpoveď z minula. D. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den Věrko, mám prosím na Vás jeden jediný dotaz...jakým foťákem fotíte a měníte objektivy?
    Vaše fotky jsou totiž neuvěřitelně nádherné.
    Děkuji moc, příjemný večer, Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se omlouvám za pozdní odpověď. Fotím starým Canonem a mám pevnou padesátku.

      Vymazat
    2. Děkuji moc. Fotky máte fakt umělecké. Moc moc se i líbí.
      Krásný den, Martina

      Vymazat
  7. Věrko, stavíte se? Psala jsem Vám na mail! Stáňa

    OdpovědětVymazat
  8. Waw, nádherné fotky !!!!! Marki

    OdpovědětVymazat