středa 20. ledna 2016

Homemade kosmetika


Bylinky nás zkrátka baví po celý rok. Jako základ využívám bylinné oleje vlastní výroby. Co se mi neosvědčilo je, vyrábět oleje z čerstvých bylin. Olej má tendenci žluknout. Od loňského roku již připravuji oleje pouze ze sušených bylin.
Postup:
Naplníme sklenici bylinami a zalijeme olivovým, či mandlovým olejem. Sklenici zavíčkuji a vložím do nádoby s vodou. Přivedu vodu do varu , odstavím a v horké vodě ponechám sklenici ještě asi 2 hodiny. Olej necháme  2-6 týdnů odpočívat. Poté byliny přes plátno scedíme a oleje uchováváme v temnu. Ale můžete mít byliny naložené i rok, Zkrátka do doby dalšího použití.
Pokud byliny zalijete olivovým olejem, můžete jej využívat také pro výrobu mýdla.


Recept na domácí tuhý parfém pro muže:
Ve vodní lázni rozpustíte 4 lžičky mandlového oleje a  4 lžičky včelího vosku. Přidáte 100 kapek aroma oleje a dáte do dózičky ztuhnout. Zde jsem použila aroma olej ambra a levandule, což je ryze pánská vůně.


Recept na domácí měsíčkovou mast:
Ve vodní lázni rozpustíme 224g měsíčkového leje a 28g včelího vosku. Přikápneme 15 kapek aroma oleje pomeranč a 15 kapek vanilka. Dáme do dóziček a necháme ztuhnout. Měsíčková mast nám krásně ochrání pokožku před zimou.


Recept na měsíčkový krém:
Ve vodní lázni necháme rozpustit 100ml měsíčkového oleje, 50ml mandlového oleje, 50g bambuckého másla a 25g včelího vosku. Po rozpuštění necháme směs vychladnout.
Odměříme si 125ml destilované vody, kam přikápneme 10 kapek aroma oleje rozmarýn, 15 kapek pomeranč a 15 kapek citrónová tráva. Do vychladlé směsi oleje a vosku budete pomalu přimíchávat po troškách dest. vodu s aroma oleji a metličkou míchat. Vymícháte hmotu, která bude podobná pudinku. Vezmete tyčový mixér a hmotu vyšleháte a naplníte do dóziček.
Já svůj první krém vyráběla podle receptu z pořadu Herbář. Tento recept je můj vlastní a jsem s ním spokojená.



                                                                          Věra♥

15 komentářů:

  1. Krásné bylinkaření, Věrko. Moc mne to láká, třeba letos v létě rozšířím svou působnost i tady. Tento druh alchymie stojí za prozkoumání. Zatím užíváme domácí bylinkové sirupy :-) Krásný večer A.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky! Jinak moc děkuji za recept na krém. Sice mám receptů už fůry, ale zatím jsem nenašla žádný domácí krém, který by byl ideální. Takže tenhle brzičko zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja presne ako Anička, zatiaľ len tie sirupy. Na mydlo sa chystám už pomaly dva roky a kozmetika, to je už vyšší level. Tebe to Vieri ide znamenite. Si ako taký alchymista. Domáce sirupy, letkvary, krémiky, mastičky, oleje, mydielka, to všetko zvládaš a ešte aj vlnu si krásne farbíš. sama.Je to až neuveriteľné. Vieri a dala by sa u Teba měsíčková masť proti zime alebo měsíčkový krém aj objednať? Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, já se omlouvám, ale já tím podaruji své okolí a větší množství nedělám. Nezlob se.

      Vymazat
    2. To je v poriadku, ďakujem za odpoveď. Andrea

      Vymazat
  4. Klobouk dolů! To je úžasné. Tvůj blog jsem objevila teprve nedávno a je pro mě takovou oázou krásna a líbezna.
    Moc děkuji, moc ráda se vracím, Klárka.

    OdpovědětVymazat
  5. To je nádhera!!! Mě dělají dobře už jenom ty fotky s bylinkama ☺ díky za návody, určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc děkuji za tip na bylinkové oleje! :-)
    Plánuji na jaro založení bylinkové zahrádky, ten kousek, co mám teď, už nestačí. A tak jsem se chtěla zeptat, jestli nemáte nějaké rady do začátku? Moc se mi zároveň líbí Váš styl zahrady, tak by mne i moc potěšila nějaká rada co se vzhledu zahrádky týče... :-)
    Moc zdravím z Krhové, Zuzka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, tak to bude asi rozumnější k nám dojít:-)))

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. To bych někdy moc ráda, jen bych nerada otravovala :-) Už tak máte práce nad hlavu :-) Ráda Vás pozvu k nám na čerstvou kávu, i když nakouknout na naši zahradu může být celkem drásající :-D

      Vymazat
  7. Věrko - nádherná a profesionální práce. Vše vypadá tak čistě a kvalitně. Radost pohledět a jen škoda, že si nelze přičichnout :-). Smekám!

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné recepty, děkuju za vychytávku na olej, vyzkouším!

    OdpovědětVymazat